Willkommen in Köln

Een goedemorgen allemaal op deze zaterdagochtend! En hebben jullie al wat leuks gedaan tijdens jullie herfstvakantie of ga je nog wat leuks doen?

Zelf zit ik niet meer op school maar ik heb nu wel 3 weken vakantie de aller eerste van dit jaar. En zit nu in mijn 2e week van mijn vakantie. Als mijn vakantie om is dan is het al november.

Begin van deze week ben ik samen met mijn vriend naar Keulen geweest voor 3 daagjes. Het ongeveer 2 uur en 35 min rijden. Aangezien we van tevoren hebben gekeken voor files, waren we op tijd vertrokken. Maar we konden pas om 15:00 uur inchecken bij het hotel waar we verbleven. De reis heb ik bij Tui online geboekt, was erg makkelijk. De hotel waar we verbleven heette Flandrischer Hof ***.

1e dag
voorkant hotel

Aangekomen bij Flandrischer Hof konden we parkeren (tegen betaling) in hun eigen parkeergarage wat erg handig is. Wij hadden een standaard kamer, je kunt gerust zeggen een kamertje. Het was te doen voor minimaal 3 dagen. Er waren allemaal standaard dingen in onze kamer. Dus verwacht ook geen luxe wat we algemeen gewend waren. De kamer die we hadden moesten we eerst trappen nemen en dan kon je kiezen of je verder met de lift of alsnog de trap nam.

Ik had van tevoren uitgezocht waar we beste konden eten. Aangezien we griekse liefhebber zijn qua eten, had ik een hele goede Griekse restaurant gevonden. Maar toen we daar aankwamen was die helaas gesloten. Dus kwamen we een andere Griekse restaurant ( de naam weet ik niet meer) tegen en zijn we daar gaan eten. Mijn vriend had soort van mixed grill genomen en ik moussaka.

DSC_3381      DSC_3380

De 2e dag ontbijtzaal

De ontbijtzaal is meestal op de begane vloer, maar deze ontbijtzaal was boven maar dan aan de andere kant van het gebouw. We konden zowel met de lift of trap naar boven. Het ontbijt was ook erg standaard.

Onze planning was dat we op deze dag naar de Dom wilden gaan kijken en uiteraard gaan shoppen 🙂 De Dom was ongeveer van onze hotel een kwartier lopen.

DSC_3390De Dom is écht een eyecatcher van Keulen. Het is waanzinnig hoe ze deze kathedraal vroeger hebben opgebouwd en zelfs de details. Je blijft er van kijken van alle kanten.DSC_3397

Ook kun je zowel in het kathedraal een kijkje nemen en zelfs in de toren met trap naar boven gaan. Om naar boven te gaan in de toren is wel tegen betaling van € 4.- euro. Ik moet wel bij zeggen dat er héééél veel trappen zijn en dat je niet zomaar even aan de zijkant kan gaan stoppen om stil te staan. Dus conditie moet er ook aanwezig zijn wil je boven in de toren Keulen zelf hebben gezien. Ivm dat er zowel mensen naar boven en naar beneden lopen. Er is helaas geen lift. Moet je nagaan hoe die mensen van vroeger deden.

IMG-20151029-WA0000

Een prachtige uitzicht van de Rijn vanuit de toren van de Dom. Het weer hadden we ook mee.

IMG-20151029-WA0004

En de logo en waar het vandaan komt Eau de Cologne.

Jaaaa uiteraard ben ik ook nog eens naar Primark geweest. Dat kan ik zeker niet overslaan en ook mijn vriend was er daar geslaagd. Hoewel het altijd enorm druk is bij alle filialen van Primark moest ik wel toegeven dat daar in Keulen best wel mee viel. Aangezien we rond 14:00 uur daar waren. Ook ben ik o.a. bij DM Deutschland (is net als Kruidvat) en bij Kiko heb ik ook nog wat rond gekeken. Shoplog komt er zeker eraan!!

IMG-20151029-WA0007

Na heel veel trappen gelopen en rond gelopen door het centrum, zijn we terug gegaan naar onze hotel en zijn we in de avond bij Steakhaus Colina wat gaan eten. Wat schuin tegen over onze hotel zat.

Heerlijk vers warme broodjes met kruidenboter, tomaten tapenade en mayonaise. DSC_3400

Onze hoofd gerecht hadden we hetzelfde genomen de vleesspies of terwijl in het duits Fleisch-Spieß. En wat was dat heerlijk en zat er ook nog eens goed vol van. Dus mocht je daar een keer in de buurt zijn Steakhaus Colina. Nagerecht hadden ze daar niet op de kaart staan. Maar dat was voor ons niet nodig.

Na het eten hebben we even bij de bar gezeten om wat drankjes te benuttigen 😉

De 3e dagDSC_3416

Onze laatste dag en voordat we richting naar huis gaan, hebben we nog een bezoekje genomen aan de Schokolade museum. Zeker écht een aanrader als je van chocolade houdt. Het is niet alleen een museum maar ook een deel fabriek.

Wat je hier ziet de gouden dingen moeten cocao vrucht voorstellen en daaronder is er chocolade. Waardoor die man met wafeltjes door het chocolade doorheen haalt. En die mocht je natuurlijk proeven. En ik vond het erg lekker.

Vanuit dat punt heb je weer een prachtige uitzicht over de Rijn. Helaas was het die dag een beetje bewolkt.

Hier kon je een deel zien hoe de chocolade in zijn werk ging en verpakt werden.DSC_3435

Roodkapje en de weerwolf.DSC_3439

Zo had je ook vroeger zoveel verschillende soorten kasten waar je een muntje in moest werpen en dan kreeg je een chocolade reep eruit.DSC_3447

Ik moet nog wel even een tip bij geven mocht je eventueel naar de Schokolade museum gaan met de auto (want lopen is bijna geen optie tenzij je écht een wandelaar bent of eventueel met openbaar vervoer), kun je het beste bij het Art Hotel zelf parkeren. Is nog geen 5 min loop afstand naar het Schokolade museum. Want de Schokolade museum zelf heeft geen parkeer plaatsen. We waren ongeveer 2 uur mee zoet en kunt uiteraard uit verschillende soorten en maten chocolade kopen zoveel je maar zelf wilt.

Voor mijn vriendlief sloten we dan af om even een kijkje te nemen bij het stadion van FC Köln.

We hadden de eerste 2 dagen goed weer en het was erg leuk om Keulen te verkennen. Zeker een aanrader als je Keulen wilt gaan bezoeken.